۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۷۶۴۴۴
سخنگوی حوزه در گفت وگو با رسا:

آیین نامه جدید آموزشی، امور تحصیلی طلاب را تسهیل می کند | واگذاری اختیارات به استان ها در حال انجام است

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی آیین نامه جدید ‌آموزشی حوزه را موجب تسهیل امور تحصیلی طلاب دانست و اعلام کرد که روند واگذاری اختیارات به حوزه های استان ها در سال جدید در حال انجام است.
بازدید حجت الاسلام والمسلمین رفعتی سخنگوی حوزه از خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن بهار علم اندوزی و تهذیب نفوس به طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: در سال تحصیلی جدید برنامه های تحولی آموزشی از سوی مدیریت حوزه، معاونت آموزش، معاونت پژوهش و معاونت تهذیب تدارک دیده شده است.

سخنگوی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ارزشمندی که تدارک دیده شده هدایت تحصیلی برای طلاب سطوح عالی و برنامه جدید آموزشی برای طلاب جدیدالورود است.

وی ادامه داد: تقویت رشته های تخصصی با تصویب حدود صد رشته تخصصی جدید که 29 رشته مربوط به گرایش های تفسیر و علوم قرآن است ؛ همچنین زیر ساخت های برنامه ریزی کلان تدوین شده است که براساس آن در آیین نامه های آموزشی و مراکز تخصصی بازنگری صورت گرفته است.

وی با تصریح بر این که آیین نامه های جدید امور طلاب در زمینه تحصیلی را تسهیل می کند، افزود: همان گونه در سال گذشته مشاهده شد که امتحان شفاهی تسهیل و برخی نیز حذف و برخی به دیگر استان ها واگذار شد در سال تحصیلی جاری نیز واگذار ی اختیارات به استان ها در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی افزود: رسمیت یافتن درس های خارج در استان ها در حال صورت گرفتن است به دلیل این که فضلایی که سطوح عالی را به پایان می رسانند مجبور نباشند به قم مهاجرت کنند بلکه می توانند از همان درس های خارجی که رسمیت پیدا می کند و مصوب می شود استفاده کنند؛ این نشان می دهد که حوزه های علمیه شهرستان ها این ظرفیت را پیدا کرده اند که سطح چهار نیز داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پذیرش طلاب جدید از نظر کمی کاهش داشته ایم اما از نظر کیفی ارتقا داشته ایم؛ به دلیل این که پذیرش کیفی تر داشته باشیم؛ همچنین به دلیل مسائل بودجه ای طلاب کم تری پذیرش شده اند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات